De reis - Reisverslag uit Fuilla, Frankrijk van PCdB - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Fuilla, Frankrijk van PCdB - WaarBenJij.nu

De reis

Door: PdB

10 Juli 2015 | Frankrijk, Fuilla

We zijn woensdag 8 juli om ca 9 uur uit Huizen vertrokken. Onderweg hebben we wat regen gehad, maar niet noemenswaardig. Via Maastricht, Luxemburg zijn we naar Nancy gereden voor de eerste stop. We hebben overnacht op Camping Campeole Le Brabois. Prima overnachtingscamping. Vandaag hebben we 550 km gereden. Vlakbij rijksweg. Carola had thuis al nasi gemaakt, dit hebben we heerlijk buiten gegeten. 's Avonds lagen we vroeg in bed.

Donderdag 9 juli zijn we rond een uur of half 9 vertrokken. Het was weer prima reisweer en het werd onderweg duidelijk warmer. Net voor Langres kwamen we Angelique en Agustin tegen die onderweg naar Nederland waren. Uitgebreid toeteren en zwaaien naar elkaar. Was wel bijzonder. De eerste stop was na 200 km bij Dyon. Hier hebben we ontbeten met de baguette en croissants welke we op de camping hadden gestopt.
De volgende stop was net voorbij Lyon. Na deze stop zijn we doorgereden naar Camping La Pinade en Provence in Mondragon.
In 2013 hebben we hier ook overnacht.
Een prima plek boven het zwembad, waarin we lekker verkoeling vonden. 's Avonds bij campingrestaurant gegeten. Vandaag hebben we 600 km gereden.
's Avonds lekker voor de caravan genoten van de zonsondergang.

Vrijdag 10 juni was de laatste etappe naar Fuilla, in het Franse deel van de Pyreneen. Een rit van ca 350 km.onderweg zijn we een keer gestopt voor het ontbijt. Omstreeks kwart over 1 waren we bij camping La Rotja in Fuilla. Heerlijk warm, 30 gr, maar een zacht windje.
We hadden een prachtige plek met uitzicht op de bergen. Maar zoals het een bergcamping betaamt, de plekken zijn niet overal egaal en waterpas. Na veel gemeet en stukken hout de camping waterpas kunnen krijgen (zie foto's). Luifel uitgedraaid, tentje van Jelmar opgezet en en verfrissende duik in het zwembad. Voordat we gingen zwemmen besloot apart nog even te gaan hardlopen. Hij moest zijn energie duidelijk nog even kwijt. Ongeveer 2 km de weg bergop en dan 2 km naar terug naar beneden.
Restaurantje is eenvoudig van opzet. Geef even aan wat je wilt eten dan zorgen we dat we dat maken. We hadden wel zin in Confit de Canard. Ondanks de eenvoud, het was perfect.
's Avonds koelt het lekker af. Hoewel de kerkklok in het dorpje ieder kwartier aangeeft hebben we daar niets van meegekregen. Prima geslapen.